اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور
حسن بیگی
سرپرست استانداری استان مرکزی بر لزوم اجرایی شدن تعهدات واحدهای تولیدی برای کاهش آلودگی هوای اراک تأکید کرد.

‌به گزارش خبرنگار مهر، شکرالله حسن بیگی، صبح پنج شنبه در نشست کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک، با تاکید بر اینکه موضوع ریزگردها دور از مسائل حاشیه ای این استان پیگیری می شود، گفت: کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک با جدیت در حال پیگیری تهدیدات آلودگی این شهر است.

وی با بیان اینکه برخی واحدهای صنعتی و تولیدی اراک به تعهدات خود در زمینه کاهش آلودگی هوا عمل نکردند، اضافه کرد: با این واحدها برابر قانون و مصوبات کارگروه کاهش آلودگی هوا برخورد می شود.

سرپرست استانداری مرکزی با اشاره به اینکه فعالیت تمام واحدهای تولیدی و صنعتی استان و شهرستان اراک به صورت شبانه روزی رصد می شود، افزود: این واحدها مکلف به اجرای مصوبات کارگروه کاهش آلودگی هوا هستند.

حسن بیگی با بیان اینکه بر اساس مصوبه ستاد گرد و غبار کشور مقرر شد کارگروه گرد و غبار در ۱۵ استان کشور تشکیل شود، اظهار کرد: استان مرکزی یکی استان هایی است که برای اجرای مصوبه مذکور به زودی با جدیت تمام فعالیت خود را آغاز می کند.

وی تصریح کرد: هیات دولت اختیارات ویژه ای برای این کارگروه لحاظ کرده تا برنامه های مختلف در اسرع وقت مصوب و اجرا شود.

کاهش ۳۳ درصدی مراجعات بیماری های قلبی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در این کارگروه با اشاره به آمار دانشگاه علوم پزشکی اراک، گفت: تعداد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی، با علت بیماری های قلبی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۳ درصد و بیماری های تنفسی ۲۸ درصد کاهش یافته است.

امیر انصاری با اشاره به اینکه تعداد روزهای ناسالم در اراک از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۵ درصد کاهش یافته است، افزود: علت بیشتر آلودگی های هوای اراک در سال جاری مربوط به ریزگردها و گرد و غبار بوده است.

وی اظهار کرد: سال گذشته در این مدت ۱۱۲ روز ناسالم در اراک به ثبت رسید اما این رقم از ابتدای امسال تاکنون به ۵۰ روز کاهش یافته است.

اصلی ترین عامل آلودگی هوای در دهه اخیر گرد و غبار است

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی در این کارگروه با بیان اینکه گرد و غبار اصلی ترین عامل آلودگی هوا در دهه اخیر است، گفت: دمای هوا در بهمن ماه امسال نسبت به بلند مدت پنج درجه سانتیگراد گرمتر شده که این امر برای بخش کشاورزی فاجعه است.

مرتضی ذوالفقاری اظهار کرد: پایداری و ناپایداری جوی، سمت و سرعت باد، وارونگی دما، رطوبت، تابش خورشید و وضعیت بارندگی از مهمترین عوامل جوی موثر بر آلودگی هوا است.

وی بیان کرد: در نشست کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک در خصوص نحوه تشکیل کارگروه گرد و غبار در استان مرکزی بحث و تبادل نظر شد و مقرر شد دستگاه های اجرایی برنامه های خود را در این رابطه تا ۱۰ روز آینده اعلام کنند تا به ستاد ملی گرد و غبار ارسال شود.

پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ 

مطالب مرتبط :

 مرگ تدریجی مردم و تولد کودکان معلول در چند صد متری صنایع بزرگ در اراک

با وجود دستور مهر و موم، مازوت همچنان در نیروگاه شازند اراک می‌سوزد

سکوت مسئولان در مسأله آلایندگی صنایع اراک خیانت است/ ادعای واهی ایرالکو از پاک بودن صنعت خود

عکس - آلودگی هوای اراک در تیرماه سال 93

 تنها 10 درصد از اعتبارات کاهش آلودگی هوای اراک تخصیص یافته است


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ جمعه 1 اسفند 1393برچسب:, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.